Ερευνητές έκαναν τη σύγκριση ανάμεσα σε επίπεδους και κυρτούς διαδρόμους

Τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες οργάνων γυμναστικής έχουν εισάγει ένα νέο είδος διαδρόμων, τους “κυρτούς” μηχανικούς* διαδρόμους (curved treadmill).

Ποια είναι η διαφορά τους, όμως με τους συμβατικούς, ηλεκτρικούς διαδρόμους;

Αυτό το ερώτημα θέλησαν να απαντήσουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Essex στη Μ. Βρετανία και οργάνωσαν μία συγκριτική μελέτη που δημοσίευσαν στο έγκριτο περιοδικό Journal of Science and Medicine in Sport.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το τρέξιμο στους κυρτούς διαδρόμους ήταν πιο δύσκολο σε μεγάλο βαθμό σε σύγκριση με τους επίπεδους (στις μετρήσεις μάλιστα είχαν τοποθετηθεί σε κλίση +1%).

Πιο συγκεκριμένα συγκρίνοντας τους ίδιους δρομείς στις ίδιες ταχύτητες προσδιόρισαν μία διαφορά κατά μέσο όρο 32% μεγαλύτερη σε ό,τι αφορά την πρόσληψη οξυγόνου, 16% στην καρδιακή συχνότητα και 38% στη δρομική οικονομία!

Ο επικεφαλής της έρευνας, Patrick Schoenmakers επεσήμανε πως η διαφορά τους έγκειται κυρίως στο γεγονός πως στους κυρτούς ο δρομέας θα πρέπει να ασκήσει μεγαλύτερη δύναμη ή μικρότερη αν θέλει να επιταχύνει ή επιβραδύνει αντίστοιχα.

Επιπλέον, οι μύες της οπίσθιας κινητικής αλυσίδας των κάτω άκρων (μύες της γάμπας, οπίσθιοι μηριαίοι, γλουτιαίοι) “δουλεύουν” σε μεγαλύτερο βαθμό, κάτι που εξηγεί και την αύξηση της καρδιακής συχνότητας, της κατανάλωσης οξυγόνου και γενικά της κατανάλωσης ενέργειας (δρομική οικονομία).

Αυτό το χαρακτηριστικό κάνει ιδανικό τους συγκεκριμένους διαδρόμους για δρομείς που κατοικούν σε περιοχές χωρίς πολλές ανηφόρες ή σε αυτούς που θέλουν να δυναμώσουν τις συγκεκριμένες μυικές ομάδες.

Στην πράξη, το τρέξιμο είναι αισθητά διαφορετικό, πιο ρεαλιστικό σε σχέση με τον ηλεκτρικό διάδρομο, όπου τα πόδια “γλυτώνουν” αρκετή ενέργεια από το να “σπρώξουν” το έδαφος προς τα πίσω.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει πως οι ηλεκτρικοί διάδρομοι δεν μπορούν να επιφέρουν χρήσιμες προσαρμογές. Αν, όμως συνηθίζετε να τρέχετε στον διάδρομο και θέλετε να δοκιμάσετε τους κυρτούς θα πρέπει να κάνετε μία αναπροσαρμογή στις ταχύτητες που τρέχετε. Μάλιστα, ο Schoenmakers προτείνει η αναπροσαρμογή αυτή να είναι της τάξης του 20%!

*Οι συγκεκριμένοι διάδρομοι δεν διαθέτουν ηλεκτρικό μοτέρ αλλά κινούνται χάρη στην ενεργητική προσπάθεια του χρήστη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

X